Tuesday, May 25, 2010

Salahku

Salahku
Pabila aku mendengar lagu Puaskah nyanyian Wali Band, hatiku memang tersentap kerana aku lirik-liriknya menyebabkan aku teringatkan seseorang yang aku sayang akan dirinya. Jiwa aku memang terseksa kerana dirinya namun apakan daya aku ini tiada harga langsung di matanya. Bukan aku tidak pernah meluahkan rasa aku ini yang aku pendam selama 4 tahun terhadap dirinya tetapi nasib memang bukan milik aku. Mungkin juga si dia memandang lebih kepada rupa dan juga kekayaan. Memang itu semua aku tiada. Namun semakin lama aku dapati semakin banyak dia cuba khianati aku. Sampai bilakah dia akan terus begini dan terus menyiksa aku. Kenapa aku tidak langsung dapat membuang perasaan aku ini? Itulah salahku dimana aku telah mencintai seseorang yang tidak boleh untuk aku cintai. Kerana kebodohan akulah yang menyayangi dirinya aku dapat relakan segala kesilapan yang telah dia perlakukan keatas diri aku selama ini. Tuhanku, tolonglah cabut perasaan aku terhadap dirinya agar hidup aku akan bahagia disamping kekasih hati ku sekarang. Cinta aku terhadap dirinya tidak akan dapat aku bawa kemana-mana kerana dia langsung tidak ada perasaan cinta terhadap diriku. Apa yang ada dimatanya hanyalah aku seorang yang propa dan plastic sangat. Oh tuhan, redakanlah perasaan sayang aku pada dirinya dan berkatilah dirinya dengan kehidupan yang dia inginkan. Mungkin jua dia akan puas pabila menengok aku mati sepertimana yang telah aku mimpi banyak kali. Mungkin hanya bilaku mati kau kan berhenti untuk menyakiti diriku ini. Aku harap dia sadar terhadap apa yang dia lakukan kepada diriku. Aku mungkin tidak tega untuk menyakiti dirinya namun apa yang aku harapkan agar dia berhenti untuk menyakiti hatiku ini.

No comments:

Post a Comment