Tuesday, October 27, 2009

dipulaukanb gara2 dia

Selamat sejahtera kt pembaca2 blog. Mintak maaf le klu tersalah tulis or tersalah format sbb aku x biasa dgn blog2 ni. So, ape yg nak aku cerite adelah pengalaman konvo aku. Semua mesti mengharapkan konvo tu kan meriah dan happy tapi aku memang dah dapat agak apa yang akan terjadi kepada aku time konvo. Apa yang aku jangka memang berlaku, memang aku tidak mengharapkan kebahagiaan tapi aku mintak jauh dari tuhan kekecewaan dan kehampaan. Sebenarnya itu lah yg terjadi.

Memang aku dah menjangkakan sambutan konvo aku ni x member kegembiraan kepada aku. Aku jumpa dengan semua dak2 yg belajau same dgn aku kt melake dulu. Sedang aku asyik berborak datang le si S ni. Aku cuba lari drinye sebab aku terlajak benci kat dia. Tapi ape yg terjadi, dia mencoba untuk berborak dgn member aku yang mane tengah berborak dengan aku. Terima kaseh kekawan, aku menghargai korang sebab time aku baru je nk borak n korang cam x layan aku then datang si S korang layan. Terima kaseh.

Aku tahu korang saket hati dengan aku tapi apa yang aku nak korang fikir kenapa aku buat camtu kat korg n kenapa aku buat kt S. korang mmg nampak yang si S ni ditindas oleh aku tapi tahukah korang apa yang si S ni buat kat aku? Korang x tau sebab korang sokong dia membabi buta n aku x cerite ape yg dia dah buat kat aku. Time cari umh sewe dulu time 1st time aku kat shah alam, korang tau ker aku habis duit yg byk kerne janji dia, n korang tau x yang aku hamper tidor bawah jambatan sebab x dea duit gara2 dia?

Dia buat kes dengan aku byk sgt. Hanye beberape org saje yg tahu ape yang dia buat kat aku n ape yg aku buat kat dia. Dia pernah membuatkan jiwa aku tertekan sampai aku hamper bunuh diri sendiri. Adekah korang tau? Ape yg korang tahu hanya, hey wit kesian S ko buat camtu n dia nangis tau ko buat dia camtu. Ade korang tau berape kali aku nangis kerana x tahan ape yang dia buat kat aku? X dea. Ade x korang tahu perasaan aku? X dea. Klu korang tanye hal yg sebenarnya kat org yg betol2 mengetahui korang akan dapat tau jawapannya. Dia bukan saje buat kes n buat aniaya kat aku je tapi dia sanggup buat kat lecturer dia sendiri. Korang x tau. Aku je yg tau.

Ape yang aku mintak korang tau adelah don’t judge people by its cover. Memang korang nmpk aku ni jahat sebab aku ni sering je bt hal kat kelas, asyik menanya time korang punya presentation. Sorry to say, sebenarnya apa yang aku Tanya tu bonus mark bagi korang. Take it as a change, so u may face the real world. Aku sedia maafkan korang klu korang tau apa yg terjadi. Tapi aku x rela korang membandingkan aku dengan dia. Sampai mati aku akan ingat apa yang dia dah buat kat aku, bekas kawan baik dia n lecturer aku.

Maaflah kepada semua pembaca blog. Memang ni aku nk cerite hakikat yg aku lalui dimana aku ni dibenci oleh semua org sekeliling gara2 si S n diorang hanya nampak buruknya aku. Apa yang aku buat utk kebaikan dorg seakan2 mende tu x dea nilai. Ibarat nye aku ni setan n S tu malaikat yg mana akan tikam diorg bila2 masa dia nak. TQ.

1 comment: